|
|
|
|
|
|
Уводни део: Подела диелектрика се може извршити према њиховој примени у пракси на изолационе и кондезаторске материјале. А они се даље могу класификовати према агрегатном стању (чврсте, течне и гасовите), пореклу (органске и неорганске), на основу израде (природне и синтетичке). -------------------------------------------------------------------------- Средишни део часа: Изолациони материјали по обиму примене су најзначајнији диелектрични материјали. Користе се за израду изолатора, изолованих проводника и каблова, енергетских постројења и микроелектронских кола. Изолационих материјала има у свим агрегатним стањима, највише их има у чврстом стању. Раније су се користиле гума, текстилна влакна и битумен, а данас синтетички материјали, пре свих полимери. У употреби су највише термопластичне смоле ( PVC и PE ), а употребљавају се и пертинакс, полистол, термотврде смоле ( бакелит ), епоксидне смоле ( аралдит), силиконске смоле ( силикони). Течни изолациони материјали се користе када се као захтев поставља велика диелектрична чврстоћа, а истовремено и добро одвођење топлоте. Примењују се и проликом попуњавања шупљина и пора код високонапонских и кабловских технологија. Користе се при изради трансформатора, кондезатора, аутоматских прекидача и каблова. У пракси су минерална уља (трафо, кабловско), и синтетичка уља (хлорована, флуорна, и силиконска). Предност гасовитих изолационих материјала је њихова велика флуидност, као и незнатна промена услед евентуално присутних нечистоћа. Од природних најзачајнији је ваздух, а SF6 од синтетичких. Каблови представљају један или више изолованих проводника, међусобно поужених и заштићених заједничким омотачем. Састоје се од проводника, изолације, плашта и заштитних слојева. Као изолациони материјал користе се следећи материјали: - полиетилен (РЕ), поливинил-хлорид (РVС), гума, импрегнирани папир, алгас ...
|
Питања за домаћи: 1. Подела дијелектрика? 2. Који се дијалектрици употребљавају за израду каблова? 3. Делови каблова? |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|