Биметални релеји се употребљавају за заштиту мотора од преоптерећења. Преоптерећење може бити последица превеликог терета, прениског напона или прекида једне фазе. Биметални релеј не штити мотор од преоптерећења. У струјне кругове треба поставити и осигураче који штите мотор од кратких спојева. Биметал је спој два метала са различитим коефицијентима ширења. Када се загрева долази до извијања биметалнае траке која је у механичком споју са окидачем,а он раздваја контакте ако кроз њега дуже време протиче струја већа од дозвољене. Након хлађења биметални реле се враћа у основни положај и спреман је за поновно укључење мотора. Користи се за заштиту мотора у комбинацији са контактором или као део неког другог заштитног уређаја: аутоматског осигурача, моторног заштитног прекидача. Време реаговања: за струју 1.05×In >2 часа; 1.2×In <2 часа; 1.5×In <2 минута; 6×In >5секунди. Има одређени опсег подешавања. Подешава се на номиналну струју мотора. Моторни заштитни прекидачи се користе за заштиту мотора од кратког споја и преоптерећења. У себи имају прекострујни окидач и биметалну заштиту. Укључују се ручно, а искључују ручо или аутоматски. Ако се користе ови прекидачи, онда у струјном колу напајања мотора нису потребни осигурач, контактор и биметал. Служе за укључење мотора струје до 25А. P= 0.75W, In = 1.9A |